Citate ... de la scoala

De-a lungul celor 3 ani de liceu care au trecut (deocamdata), am citit tot felul de carti; mai frumoase, mai nasoale; mai pe vrute, mai pe ne-vrute. Dar pana si in cele mai rele si aparent nefolositoare carti si la care am luat note mici, tot am gasit cate un citat-doua care sa ma invete cate ceva, care sa ma inspire sau care sa ma amuze. Iata-le:


E greu, e foarte greu cand ai voi sa graiesti cuiva o vorba care-ti vine din fundul inimii si nu poti; e insa si mai greu cand simti ca numai aceasta vorba poate sa alunge gandul rau pe care si-l face despre tine un om la care tii. (I. Slavici)
                                                                   ~


Uneori, o legenda care rezista peste veacuri, rezista cu un motiv. (G. Calinescu)
 ~
 Atunci am înţeles că nimic nu durează în suflet, că cea mai verificată încredere poate fi anulată de un singur gest, că cele mai sincere posesiuni nu dovedesc niciodată nimic, căci şi sinceritatea poate fi repetată, cu altul, cu alţii, că, în sfârşit, totul se uită sau se poate uita, căci fericirea şi încrederea adunată în atâtea luni de dragoste, în atâtea nopţi petrecute împreună, pieriseră acum ca prin miracol, şi nu supravieţuiseră în mine decât un întărâtat orgoliu şi o cumplită furie împotriva mea însumi. (M. Eliade)
~


Ce-mi pasa mie de toata lumea aceasta careia nu-i pasa de mine !? (I. Slavici)
~


Cand nu te vad, mi-e noapte ziua-ntreaga / Si noaptea-i zi cand visele te-ncheaga. (W. Shakespeare)
~


Uitarea: cel mai divin balsam. (Al. Mitru)
~


Chiar si cel mai bun prieten e un dusman in ceasurile grele. Atunci trebuie sa ramai singur. Trebuie sa izbandesti sau sa fii infrant, singur. (M. Eliade)


~

Asa se-ntampla totdeauna cu cei care au firi prea slabe, lesne de supus: aluneca usor in rau. (Al. Mitru)
~


Cine traieste mai mult, mananca toata coliva! (W. Shakespeare)
~

Ne indragostim atunci cand imaginatia noastra proiecteaza asupra altei personae perfectiuni inexistente. A te indragosti inseamna, pentru moment, a te simti fermecat de ceva. Si nu te poate fermeca decat ceva ce este sau pare a fi perfectiune. (Ortega Y. Gasset)

~

Dragostea moare din cauza ca nasterea ei a fost o greseala. (Ortega Y. Gasset)

~


Iubirea nu se face si nu se sfarseste. (Ortega Y. Gasset)

~


Ah, sigur că nimic nu moare, dar ceva jeleşte (Byron)

~

Special: "Cand o sa fim pe planeta fericirii, o sa se duca dracului timpul." (profa de romana)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Parul roscat, sau cum nu poti scapa de el

Syoss si experientele mele homemade

Syoss si experientele mele homemade, part 2 [invitat special: decolorantul Palette]